ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σε αγχώδεις καταστάσεις ο οργανισμός τείνει να συσσωρεύει περισσότερο λίπος στην κοιλιακή χώρα
Όταν αγχωνόμαστε επηρεάζεται:
η ποιότητα (οι περισσότεροι εργαζόμενοι καταναλώνουν επεξεργασμένες, προμαγειρεμένες, εξωσπιτικές τροφές)
και η ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε (τάσεις πολυφαγίας διότι η τροφή δρα ως ηρεμιστικό για τον εγκέφαλο)

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: άγχος > κακή διατροφή > περισσότερο άγχος

ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ

1. Το φαγητό από μόνο του μειώνει το άγχος (νευροδιαβιβαστές)
2. Τυρί, κρέας, αυγό (περιέχουν τυροσίνη)
3. Υδατάνθρακες (πχ φρούτα, ρύζι, μακαρόνια) διότι κατά τη διάσπαση τος παραγεται σεροτονίνη — αίσθημα χαλάρωσης και ηρεμίας
4. Δημητριακά, ηλιόσποροι (περιέχουν σελήνιο που βοηθά στην αντιμετώπιση κρίσεων άγχους)

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ

1. Καφείνη: σε υπερβολική κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει άγχος και νευρικότητα
2. Αλκοόλ: μεγάλες ποσότητες μπορεί να εντείνουν το άγχος και να προκαλέσουν διαταραχές τον ύπνο
3. Νικοτίνη: στην πραγματικότητα αυξάνει τα επίπεδα άγχους

Διαιτολογική Μονάδα Dietnet
Μπαλαμώτη Δ. Χριστίνα
Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Αριστούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών

Leave a Reply

Open Close