ΠΡΟΪΟΝΤΑ LIGHT

ΠΟΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ LIGHT

1. Ένα προϊόν ονομάζεται light ή lite ή slim ή και άλλες παρεμφερείς ονομασίες, εφόσον περιέχει 30% λιγότερες θερμίδες ή 50% λιγότερο λίπος από το “κανονικό” προϊόν της αγοράς.
2. Η μείωση αυτή δεν πρέπει να οφείλεται σε μείωση των πρωτεϊνών.
3. Προσοχή γιατί ο όρος “light” μπορεί να αναφέρεται στο χρώμα ή στην υφή του τροφίμου

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ LIGHT

1. Προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος π.χ. γαλακτοκομικά προϊόντα.
2. Προϊόντα που περιέχουν υποκατάστατα λίπους.
3. Προϊόντα με γλυκαντικές ουσίες ως υποκατάστατα ζάχαρης (π.χ. ασπαρτάμη, σακχαρίνη, ακεσουλφαμικό κάλιο.
4. Οινοπνευματώδη ποτά στα οποία έχει αφαιρεθεί μια ποσότητα αλκοόλ ή και όλο το αλκοόλ (πχ μπύρες light).

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ LIGHT

1. Είναι επεξεργασμένα
2. Κατά την επεξεργασία χάνονται βιταμίνες, απομονώνονται ή δεν υπάρχουν βασικά ιχνοστοιχεία, προστίθενται συντηρητικά, πρόσθετα οσμής, γεύσης και χρώματος.
3. Υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με την ασφαλή κατανάλωση γλυκαντικών
4. Κάποιος που τρώει light επαναπαύεται.
5. Ορισμένα light προϊόντα έχουν υψηλότερο κόστος από τα συμβατικά

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ LIGHT

1. Οι γλυκαντικές ουσίες είναι πολύ πιο γλυκές από τη ζάχαρη. Για να επιτευχθεί η ίδια γλυκιά γεύση χρειάζεται πολύ λιγότερη ποσότητα γλυκαντικής ουσίας.
2. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με μέτρο από διαβητικούς και από άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος ή να διατηρήσουν ένα ιδανικό βάρος.
3. Πιθανή μείωση της χοληστερόλης.
4. Μπορούμε να αποφύγουμε την τερηδόνα.

ΟΔΗΓΕΙ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ LIGHT ΣΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ;

ΠΑΡΑΔΟΞΟ

Περισσότερα προϊόντα light > αυξάνονται τα ποσοστά παχυσαρκίας

ΕΞΗΓΗΣΗ

Τα άτομα που καταναλώνουν προϊόντα “light” αυξάνουν συχνά την κατανάλωση άλλων τροφίμων ή καταναλώνουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες των προϊόντων “light” συγκριτικά με αυτές που θα κατανάλωναν από τα αντίστοιχα μη διαιτητικά τρόφιμα.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

1. Να επιλέγουν προϊόντα που εκτός από χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη ή ζάχαρη να έχουν και λιγότερες θερμίδες.
2. Να καταναλώνουν τα light προϊόντα σε ίσες και όχι μεγαλύτερες ποσότητες από ότι τα αντίστοιχα πλήρους περιεκτικότητας τρόφιμα.
3. Να μην αυξάνουν την κατανάλωση άλλων τροφίμων σαν αποτέλεσμα της χρήσης προϊόντων light.
4. Να συμπεριλαμβάνουν τα light προϊόντα μέσα σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.

Διαιτολογική Μονάδα Dietnet
Μπαλαμώτη Δ. Χριστίνα
Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Αριστούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*